Ako Zistit Vysku Kreditu Na Easy Karte Zo Zahranicia
Manobb 29.04.2013 - 08:34
Konečné nekonečno, obmedzené neobmedzeno ....., čo mi to tak evokuje ? Že by na "anonymnú" reklamnú kampaň predchádzajúcu zavedeniu programu O2 Fér ??? Spomínate si ? Ale k veci: Je predsa logické, že ak chcú dvaja ľudia veľa kecať, tak si neobmedzený paušál nedajú obaja, ale len jeden. Je prirodzené, že ak v malej komunite potrebujú niečo veľa riešiť, tak si neobmedzený paušál nedajú všetci, ale len jeden. A je prirodzené, že ak to systém v rodine, či firme ostatným vyhovuje, tak si nedá celá rodina/firma neobmedzený paušál, ale môžu na dlhšie volania zdielať takúto SIM s neobmedzeným paušálom, tzn. okrem neho môžu mať aj iné SIM, ktoré sú určené na prijímanie hovorov aj od ľudí mimo rodiny, komunity, či firmy .... Nepochopiteľné ? Nuž, pre našich obmedzených operátorov s tzv. "neobmedzenými paušálmi" asi áno ... Musia sa ešte strááááášne veľa učiť od operátorov z tzv. nešpecifických trhov v EÚ, keďže sú ešte stále svojim myslením a konaním len "v plienkach" a ešte sa len učia "chodiť" v skutočne trhovom mechanizme (rozumej trhový mechanizmus nie je špecifický trh, ale skutočne voľný trh) Prajem príjemný a úspešný týždeň všetkým. :-)
huje®29.04.2013 - 08:51 Trvalý odkaz
Ehm...
Je predsa logické, že ak chcem kontaktovať rodinu a známych, aktivujem si ten balíček (áno, ide o balíček) k existujúcemu číslu, ktoré majú tí známi a rodina uložené (budú tak na karte prebiehať hovory oboma smermi) :-)
"Čitateľ Miro" ale zvolil nelogickú formu a aktivoval si extra balíček neobmedzených volaní na úplne novej SIM karte, ktorú podľa jeho slov má len na odchádzajúce volania, na príjem mu slúži staršia karta, teda tá, ktorú všetci jeho známi uloženú a na ktorú mu oni volajú. Ak ide o sim kartu v inej sieti, prečo si "čitateľ Miro" neaktivoval neobmedzené volania v tej inej sieti, prípadne prečo to číslo z inej siete nepreniesol do O2 ?
Redakcia to myslí úplne vážne, ak sa pýta, kto z nás číta pri podpise zmluvy VOP ? Najmä ak pri podpise je jasne v zmluve napísané, že s VOP klient súhlasí ? To ako fakt myslíte tú otázku vážne, alebo mala slúžiť len na pobavenie takých, ako som ja ? VOP sú voľne dostupné na weboch operátorov, môžete si ich prelúskať hoci aj vopred z pohodlia kresla v obývačke.
No a aby som sa vyjadril aj k názoru na obmedzenie:
pokiaľ budú medzi nami existovať podobné indivíduá, ako je "čitateľ Miro", budú existovať aj obmedzenia inak neobmedzených programov. Vysvetlenie toho, prečo mám na Mira názor, aký mám je v predošlých riadkoch. Na doplnenie: stačí si na jednoduchej kalkulačke spočítať "zárobok" operátora, ak prevolaných 6000 minút "čitateľa Mira" smeruje prevažne, či dokonca výlučne do iných sietí.
Ovácie za môj názor nezožnem, ale na to som si už za tie roky zvykol.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Rastislav.j29.04.2013 - 10:45 Trvalý odkaz
hujer®
na to aby si mohol tvrdiť, že je niečo logické, musel by si poznať všetky fakty. To, že je niečo logické vo všeobecnosti ešte neznamená, že je to logické aj v konkrétnom prípade.
A ešte pridám, že logicky by tam aj tak hovory byť nemuseli, ale mohli by tam byť len prezvonenia
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
huje®29.04.2013 - 11:03 Trvalý odkaz
Aj to (táto tvoja úvaha o prezvoneniach) je presne milý Rasislav dôvod, prečo nemôžu u nás byť neobmedzené volania len za 19,90 € alebo podľa niektorých tiežekonómov ešte menej. Resp. môžu, ale budú mať obmedzenia presne pre expertov podobných "čitateľovi Mirovi".
Zriadenie úplne novej SIM karty za účelom len odchádzajúcich volaní je nelogické, nezmyselné, vypočítavé a je treba rátať aj s obmedzeniami - áno, možno budú niektorí prekvapení, ale každý podnikateľský subjekt podniká za účelom tvorby zisku. Prepočet toho zisku v tomto prípade "čitateľa Mira" so 6000 minútami odchádzajúcich hovorov a 0 minútami prichádzajúcich hovorov len za 30 (prípadne po zľave za 21 €, alebo po priznanom bonuse za 25 €) som naznačil už v predošlom mojom vstupe.
Viac naozaj nepotrebujem vedieť na to, aby som menil svoj záver o nelogickosti takéhoto kroku (zriadenie takej SIM).
A prepáč, ale odbavovať sa na tom, či to je , alebo nie je logické je sekundárne. Primárne totiž ide o obmedzenia takéhoto konania. Ale v tvojom prípade sa nedivím, že sa opäť snažíš nájsť škvrnu všade inde, len nie na nosnej časti problému.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Danko29.04.2013 - 11:21 Trvalý odkaz
Ked som prenasal moje cislo z Orange do O2, tak mi zavolali z Orange a prave o tomto hovorili, ze v O2 je nejaky pomer. Ptm som zavolal na O2 infolinku a tam mi trvdili ze nic taketo neni.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Richard Hombauer29.04.2013 - 11:42 Trvalý odkaz
hujer, článok nie je mierený ako kritika O2, ale skôr smerom k čitateľom, že aj takéto používanie SIM karty operátor logicky považuje za zneužívanie. ja byť na mieste operátora, konám rovnako.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Manobb29.04.2013 - 11:54 Trvalý odkaz
Pre všetkých:
Add.1: VOP by si mal každý prečítať, inak neskoršie výhovorky typu "Nečítal som VOP ..." naozaj neobstoja.
Add.2: Nič nie je zadarmo, tzn. aj nekonečné volania majú svoju cenu. Otázkou je, akú cenu majú ?
30-dňový mesiac má 43200 minút, tzn. pri náklade 1 cent/min. by to bolo 432 Eur !!! Pri 10 halierovom náklade (0,0033 Eur) by to bolo ešte stále až 143 Eur !!!
Takže tak či tak je jasné, že na neobmedzených volaniach musia zarábať aj inak ...., alebo ich musia obmedzovať.
Add.3: Nesúhlasím však s férovosťou podmienky, že prevádzka musí byť vyrovnaná a podobne, keďže nikto z nás nevie objektívne určiť alebo zaručiť prichádzajúci trafik.
Odchádzajúci trafik však zákazník dokáže regulovať = ovplyvniť !
Preto sa mi viac pozdáva OBMEDZENO v štýle FUP (dajme tomu X tisíc minút) ako stanovenie akéhosi dopredu neznámeho pomeru, ktorý zákazník vopred nepozná a navyše ho nedokáža nijakým spôsobom hodnoverne zabezpečiť.
Takže Rišo, ja chápem Váš článok svojim spôsobom aj ako oprávnenú kritiku operátora a rovnako tak ako aj oprávnenú kritiku zákazníkov, ktorí sa vyhovárajú na nečítanie VOP.
Naozaj považujem za neprijateľné, aby operátor zákazníkovi diktoval, že MUSÍ mať aj prichádzajúce volania. Karta sa totiž zvykne využívať aj pri iných službách len na volanie a nie je to nič výnimočné, tak prečo práve pri neobmedzených paušáloch by to malo byť iné ????
Je to na väčšiu akademickú debatu ... :-)
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Dezi29.04.2013 - 11:59 Trvalý odkaz
a co je miro nezamestnany ? To je uz chore volat 6000min/1mesiac (200min/denne)
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Rastislav.j29.04.2013 - 13:46 Trvalý odkaz
hujer®
Ešte si napríklad zabudol, ak u zákazníka to jeho staré číslo je písané na zamestnávateľa. Len tak napríklad. Keď už si mal vo svojom siahodlhom príspevku označiť všetky normálne a logické dôvody správania sa za nelogické a nezmyselné. Ozaj ako môže byť zároveň nezmyselný a aj vypočítavý. A operátor nie je vypočítavý, keď dáva tie bonusy a predpokladá, že len z lásky k nemu ich nebudeš uplatňovať, lebo máš nejaké iné číslo?
A operátor nie je vypočítavý, keď do VOP nedá presne definujúce podmienky používania?
„prečo nemôžu u nás byť neobmedzené volania len za 19,90 €" keď si prečítaš cenníky operátorov tak zistíš, že dôvod je niekde inde ako píšeš.
Aký je rozdiel v prímoch operátora ak :
a) mám kartu s XX prijatými hovormi a YY volanými hovormi
b) mám kartu s XX prijatými hovormi a 00 volanými hovormi a kartu s 00 prijatými hovormi a YY volanými hovormi
?
Inak, ten balíček môže mať aj za 15€ :-)
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Milenec29.04.2013 - 14:39 Trvalý odkaz
Zabudli ste, drahí bratia a sestry, že náš Miro mohol v pohode robiť aj konferenčné hovory. Napr. Jano, Ďuro a Jožo si potrebujú niečo prekonzultovať a preto zavolajú nášmu Mirovi, aby ich pospájal. Miro všetkých troch povytáča, položí mašinu na stôl a robí si svoje. A tu šup ho ... hodina takéhoto konferenćného hovoru trom účastníkom sú v skutočnosti považované tri hodiny. Takže aj toto môže byť cesta.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
huje®29.04.2013 - 15:48 Trvalý odkaz
Richard Hombauer, ja som ani netvrdil, že to je nejaký útok na nejakého operátora :-) Len ma zaskočila veta z článku o tom, že kto z nás číta VOP. To by totiž malo byť úplne samozrejmé a ako už aj v tejto diskusii odznelo - ich neznalosť nikoho neospravedlňuje.
Rastislav - našiel si jeden extrém s kartou patriacou zamestnávateľovi, prosím. Či to však je prípad "čitateľa Miroslava" nevieme, lebo "čitateľ Miroslav to zabudol spomenúť. Je úplne prirodzené, že sa poskytovateľ bráni takémuto konaniu. Je však nenormálne, že sa nad tým ide nejaký "čitateľ Miroslav" pozastavovať.
Analýzu, alebo ak chceš výpočty ti robiť nebudem, verím v tvoje schopnosti, verím samozrejme tomu, že si to dokážeš vypočítať sám.
U každého operátora je to tak - Jedna SIM = jeden zákazník. Nikto neskúma, či má jeden a ten istý človek u operátora tých sim kariet dve, tri, päť, či viac a aký má celkový pomer prichádzajúcich a odchádzajúcich volaní na všetkých kartách spolu. Ak ten jeden zákazník má čo i len jednu sim , na ktorej má len odchádzajúce volania, nie je to štandardné správanie. Rovnako, ako to tvoje prezváňanie.
"Čitateľ Miroslav" neopísal celú situáciu so všetkými detailami, preto sú možné rôzne varianty ako to s ním je. "Čitateľ Miroslav" sa len posťažoval na správanie sa operátora, ktorým sa cíti byť dotknutý. To, ako sa správa on považuje za normálne - aj preto sa vysťažoval redakcii fony.sk.
Nuž, každý sme nejaký. Sú medzi nami aj takí, ktorí sa budú diviť, ak sa niekto bráni takémuto unfair využívaniu služby. Môj názor už poznáš - áno, z dostupných a zverejnených informácií o prevolaných 6000 minútach a 0 prijatých hovoroch považujem konanie čitateľa Miroslava za nefér využívanie služby.
---------------------------------------------------
Toto z Telekomu ma pobavilo tiež: tak oni nemajú žiadne obmedzenia :-D Ale do VOP si zadné vrátka zakomponovali. Prečo ? Ak teda nemajú žiadne obmedzenia? Snáď sa len neobávajú zneužitia služby, ktorá podľa nich nemá žiadne obmedzenia. Niečo tu smrdí...
"Vo VOP Telekomu sa dočítame o možnom obmedzení využívania Služieb pri zistenom zneužívaní, ktoré je "výrazne a neprimerane nad rámec obvyklej priemernej miery využívania danej Služby ostatnými účastníkmi (najmä neúmerné využívanie tzv. nekonečných alebo neobmedzených paušálov)."
Doplnené 29. 4. 2013: Telekom nám potvrdil, že pri neobmedzených hovoroch nemá nastavené žiadne limity. "
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
marketa29.04.2013 - 16:34 Trvalý odkaz
presne kvoli ludom ako je miro boli zrusene data neobmedzene, nebudu na svk lacne programy ... Slovak ked neobmedzene tak bude zrat a pit aj ked vie ze ho to zabije
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
hoggar29.04.2013 - 16:48 Trvalý odkaz
... 200 minút denne?!? tak to sa medzi sebou musia rozprávať aj o tom,kto mal akú stolicu ... .
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Lenka Ivančíková29.04.2013 - 17:36 Trvalý odkaz
hujer, poznamka o tom, ze nie kazdy cita kompletne cele VOP je len pomenovanie reality. To, ze to tu napisem neznamena, ze je to v poriadku. Ale proste je to tak. Pokial poznas iba ludi, co citaju kopmlet vsetko, vzdy a vsade, tak gratulujem. Ja ich mam vo svojom okoli minimum. Ludia su skratka taki. Necitaju a potom sa cuduju. Ale opakujem, to neznamena, ze to tak ma byt. :-) A to, ze Telekom ma podobnu klauzulu vo VOP neznamena, ze to aj vyuziva.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
huje®29.04.2013 - 17:47 Trvalý odkaz
Lenka, dotknúť som sa ťa nechcel, ale zrejme presne to sa stalo :-)
Ja osobne by som napísal, že sa oplatí (je potrebné) zoznámiť sa s VOP - nenapísal by som, že kto z nás číta VOP :-) Tam som od začiatku mieril. Nevnucujem ti môj názor, len sa divím napísanému a teda vyjadrujem názor svoj :-)
Ani v prípade Telekomu som sa nikoho nechcel dotknúť. Ak Telekom klauzulu nevyužíva, načo ju tam má ? Nejaké logické zdôvodnenie by sa našlo ?
Podobne by sa mohlo nájsť logické zdôvodnenie aj v prípade obmedzenia poskytovania služieb v prípade nulového kreditu zakomponované vo VOP Telekomu?
Načo sa tieto "klauzuly" nachádzajú vo VOP Telekomu, ak sa na druhej strane niekto ide biť do pŕs, že ich nevyužíva ? Možno by VOP očistené od takéhoto "zbytočného balastu", ktorý sa podľa ich, či tvojich slov nevyužíva, prečítalo viac ľudí, pretože by bolo všetko prehľadnejšie, či stručnejšie ;-)
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Rastislav.j29.04.2013 - 18:12 Trvalý odkaz
hujer®
1. nenašiel som jeden, len som pridal ďalší, k tým čo si menoval.
2. v to čo veríš ty ma nezaujíma. A možno, keď zistíš čo je básnická otázka ani nebudeš mať potrebu odpovedať na niečo, čo by dokonca malo byt jasné aj tebe. Ak len náhodou nenájdeš dôkaz o nepravdivosti tvrdenia. A to chápanie operátora SIM = zákazník ním nie je.
3. ik tu nespochybnil, že sa operátor má brániť, otázka je či tá tvoja obrana operátora je správna. A tam tvrdíš, že keby mal tú istú prevádzku na jednej karte a nie na dvoch, tak je to v poriadku.
4. môžeš uviesť, kde má operátor definované, štandardné správanie? Alebo považuješ za štandard volať drahšie ako zákazník musí?
5. ja zas sa divím, ako niekto nedokáže pravidelne rozoznať kritiku jeho príspevku od kritiky operátora.
Lenka
Niektorý nie sú ochotný si spočítať počet minút * sadzba, ako od nich môže chcieť spoločnosť aby čítali cenník, VOP, zmluvy, ...
:-)
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
huje®29.04.2013 - 18:25 Trvalý odkaz
Moja obrana operátora?
Žartuješ? Ja tu obraňujem nejakého operátora ? Alebo si to myslel inak ? Myslel si obranu, o ktorej píšem?
Ja som tu vyjadril svoj názor na konanie nejakého "čitateľa Mira". To, či sa mojim názorom stotožní nejaký Rastislav.J mi je celkom jedno. Aj keď sa bude tváriť, že kladie len básnické otázky. Nebol si práve ty tou osobou, ktorá v diskusii na inom portáli dávala tipy na dobíjanie kreditu na Telekom kartách z "neobmedzených paušálov konkurencie" ? Je mi z podobných ľudí zle.
Ak tvrdím, že v prípade jednej karty by to bolo asi v poriadku, tak áno. Skús prečítať info o SIM karta = zákazník. Aj náš vzorový "čitateľ Miro" informuje, že na tú druhú SIM kartu mu jeho priatelia a známi volajú, lebo tú kartu majú uloženú v kontaktoch.
SIM karta, na ktorej sú len odchádzajúce volania (aj v prípade, ak ide o prevažne, či dokonca výlučne volania do iných sietí) je NEŠTANDARDNÉ správanie - či už sa tým ty osobne stotožníš, alebo nie. Je normálne, že na telefón aj nejaké hovory prichádzajú. Teda neprichádza len prezváňanie, zrušenie prichádzajúceho hovoru a volanie späť. Tým samozrejme netvrdím, že toto bolo správanie "čitateľa Mira".
"Čitateľ Miro" uviedol pramálo detailov aj, alebo prevažne o svojom správaní.
Zastávam rovnaký názor bez ohľadu na farbu operátora - áno, ide o neštandardné správanie sa zákazníka ak zo SIM karty hovory len odchádzajú a som za obmedzenia pre takýchto zákazníkov.
Ak sa s podobným konaním nestotožňuješ, nech sa páči, sťažuj sa (mohol sa aj "čitateľ Miro") - on však zvolil možnosť napísať do redakcie fony.sk, kde o tom v diskusii môžeme viesťt polemiku či to tak má byť, alebo nie a to je tak asi všetko. Existujú inštancie určené na podobné podania. Potom uvidíme, kto ako ustojí svoje "argumenty".
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Manobb29.04.2013 - 20:52 Trvalý odkaz
re: HujerR
*************
Už som dlho na Teba nereagoval, tak skúsim a dúfam, že sa to nezvrhne.
- operátor ani nemusí skúmať pomer IN/OUT súhrnne - dokonca podľa môjho názoru by nemusel skúmať tento pomer ani na 1 SIM, ak by sa už konečne medzi sebou vedeli operátori dohodnúť na iba skutočne nevyhnutných nákladoch na prepojenie do inej siete = prepojovací poplatok. Tí, čo vedia, akí vplyv majú prepojovacie poplatky na výšku ceny a najmä zisk operátora, by iste súhlasili tento poplatok zrušiť (prakticky v SR nemožné!) alebo aspoň minimalizovať.
- "Ak ten jeden zákazník má čo i len jednu sim , na ktorej má len odchádzajúce volania, nie je to štandardné správanie." .... Ufff, tak toto si zjavne prepískol. Čo je prosím ťa neštandardné na tom, že zákazník len volá a hovory neprijíma ????
Je rovnako neštandardné, ak zákazník naopak hovory iba prijíma a nikde nevolá ???? Je to úplne rovnaké a slobodné rozhodnutie klienta !!! To prosím skús prijať ako normálnu vec, že zákazník má právo sa rozhodnúť, či bude len volať alebo len prijímať hovory alebo sa rozhodne volať a súčasne aj hovory prijímať. Už nie sme v komunizme .... (díky za porozumenie)
Navyše: operátor je pánom cenníka a ak sa rozhodol dať prichádzajúce volania ZADARMO (v minulosti to nie vždy tak bolo - spomínaš napr. na začiatky NMT ?, keď človek s hrôzou v očiach prijímal hovor a v duchu sa modlil, aby protistrana nevolala dlho ?), tak sú proste ZADARMO (hoci len relatívne, lebo prepojovacie poplatky ...).
- " Rovnako, ako to tvoje prezváňanie." .... Uff, zase si mimo realitu. By si sa čudoval, koľkí zákazníci zavolajú (prezvonia) do e-shopu a položia s vierou, že sa obchodník ozve. .... a obchodní sa spravidla aj ozve (však biznis).
To, že ľudia šetria, kde sa dá, je úplne prirodzený jav. Ak sa to operátorom nepáči, majú možnosť urobiť zmeny sadzieb v cenníku.
Čo však nemajú minimálne z morálneho hľadiska právo robiť, je dávať nejasné formulácie do VOP a povyšovať ich nad zákon. A žiaľ aj táto časť VOP o akýchsi pomeroch IN/OUT je len pascou na klientov.
Keby sme boli právny štát, čo nie sme (viď. napr. ako dopadla kauza o prepadávaní kreditu), tak už dávno by bola žaloba za neprijateľnú podmienku, keďže zákazník má právo na rovnosť v zmluvnom vzťahu. Tu však má prevahu operátor, lebo si môže subjektívne dotvárať praktický dosah VOP na to, či bude mať zákazník NEOBMEDZENÉ VOLANIA, alebo už nie.
Jasné FUB na x minút je oveľa férovejší prístup, i ke´d svojou podstatou tiež eliminuje význam pojmu NEOBMEDZENÉ.
NEOBMEDZENÉ volania na mesačnej báze totiž nie je nič iné, ako možnosť volať hoci aj celých teoretických 60 x 24 x počet dní mesiaca (minút).
Bye.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
huje®29.04.2013 - 21:07 Trvalý odkaz
Prepískol som ?
Naozaj sa divím, že človek, ktorý podniká ide mne v situácii, ktorá sa tu rozoberá napísať, že som niečo prepískol... A považuje za štandardné, ak je z karty len odchádzajúca prevádzka (pri prepojovacích poplatkoch, ktoré v SR sú) navyše v objeme, ktorý je úplne mimo mísu.
Veľká škoda, že v tvojom sortimente nie je žiadna služba, s ktorou by sa táto situácia dala porovnať. Asi by si inak pískal, keby si mal dobrodinca podobného "čitateľovi Mirovi" dotovať z vlastných (na iných zarobených peňazí). Toľko k tvojmu komunizmu - definíciu vám vysvetlili zle a navyše, u nás komunizmus nebol - ak vám to niekto nahováral, pekne vás klamal (brainwashing).
Dohoda o úplnom zrušení prepojovacích poplatkov ? Ha-ha-ha
Riešenie v cenníku ? Aké riešenie? Zvýšenie ceny? Spoplatnenie prezváňania? Spoplatnenie prichádzajúcej hlasovej prevádzky? Och...
Ak neobmedzené volania chápeš ako prevolaný počet všetkých minút, ktoré ten daný mesiac má, tak mi Ťa je ešte viac ľúto, ako mi ťa bolo doteraz. Ale je to také typické slovenské. Do roztrhania bachora.
Viac z mojej strany naozaj nemá cenu debatovať na túto tému. "Čitateľ Miro" je proste extrém a ako k extrému je k nemu potrebné aj pristupovať. Nakoniec, čo ja viem, či nie je jedným z tých, čo na nete majú inzerát ako dobije kredit na Easy karte ?
Niektorí občania si žiaľ nezaslúžia voľnosť (žiarivý príklad bolo DN - nie, nemám záujem na rozšírení debaty týmto smerom). Občania žiaľ potrebujú mať hranice, mantinely.
Ak s niekým potrebujem hovoriť, zavolám mu, neočakávam, že môj hovor zruší a zavolá mi späť - toto je štandardné správanie. Nie to, ako to chceš silou - mocou vidieť aj ty.
Česť tvojej pamiatke.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Kibus29.04.2013 - 22:39 Trvalý odkaz
6 000 minut mesačne? To nabíja telefon ako trolejbus! :-)Ľudia už nevedia čo maju robiť od rozmaru! :-)
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
zilincan29.04.2013 - 23:50 Trvalý odkaz
Neda mi, aby som nereagoval. "Slavne O2", ktoreho hovory su "naozaj neobmedzene" a nie ako u konkurencie, ved to tvrdia v reklame, ma nejaku podmienku o pomere prijatych a odchazajucich hovorov.
Mne sa to nezda ani trochu fer. Ked su taky "fer", tak by som tuto podmienku cakal minimalne v cenniku hned pri cene balicka, aby si to kazdy vsimol a nie skrytu vo VOP.
O tom, ze to pre operatora moze byt v pripade takehoto zakaznika stratove nepochybujem. Pri spusteni sluzby museli pocitat aj s takymto extremom. Tych par podobnych extremistov operatora o zisk nepripravi. Zarobi dost na ostatnych, ktori si sluzbu aktivuju.
V priemere 200 minut denne nie je vobec extrem. Napriklad 30 minut do prace, 30 minut z prace, par hovorov cez den, vecer si zavola mama, otec, brat, sestra frajerovi ... Naco si budu vsetci platit neobmedzene volania, ked sa dokazu dohodnut na casovom harmonograme, zavolaju si vsetci a staci im aj jeden takyto pausal. Ved na to take pausaly vznikaju. A je potom aj logicke, ze tym dalsim ludom z rodiny kazdy vola na ich cislo a nie na to, z ktoreho su odchadzajuce volania. Nikto na tom nezaraba len sa par ludi v rodine moze dokazat rozumne na niecom dohodnut.
Ak sa O2 boji a nema na to, aby poskytovalo "neobmedzene volania", tak nech zavedie FUP, ktora bude vopred znama. To bude fer, ked bude nieco jasne na zaciatku a nie na konci, aby som sa bal, ze nebudem mat dost minut prichadzajucich hovorov.
PS: priblizne okolo roku 2001, ked eurotel poskytoval neobmedzene volania vo svojej sieti vecer a cez vikendy, mal jeden moj znamy prevolanych priblizne 18-20.000 minut mesacne, najviac okolo 24.000 minut. Tie cisla som napisal naozaj dobre. Pracoval na pozicii, kde musel v noci davat na nieco pozor, bol mimo ludi a na pracovisku sam. Aby nezaspal a tiez, aby o nom vedeli keby sa nieco stalo skoro celu zmenu pretelefovanol s podobnymi ludmi, kamaratmi, ... Urobil konferencny hovor s 3-4, obcas mu prezvonil niekto dalsi s kym si pokecal mimo tych 3-4. Ked polovicu zmeny pretelefoval, tak sa dopracoval k tolkym minutam.
Toto je podla mna uz extrem, ale 6000 mesacne urcite nie.
A operator ma mozno vacsie naklady na vela kratkych hovorov, ked BTSky musia prijimatela hovoru hladat ako na par dlhsich hovorov.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
huje®30.04.2013 - 00:03 Trvalý odkaz
"PS: priblizne okolo roku 2001, ked eurotel poskytoval neobmedzene volania vo svojej sieti vecer a cez vikendy, mal jeden moj znamy prevolanych priblizne 18-20.000 minut mesacne, najviac okolo 24.000 minut. Tie cisla som napisal naozaj dobre. Pracoval na pozicii, kde musel v noci davat na nieco pozor, bol mimo ludi a na pracovisku sam. Aby nezaspal a tiez, aby o nom vedeli keby sa nieco stalo skoro celu zmenu pretelefovanol s podobnymi ludmi, kamaratmi, ... Urobil konferencny hovor s 3-4, obcas mu prezvonil niekto dalsi s kym si pokecal mimo tych 3-4. Ked polovicu zmeny pretelefoval, tak sa dopracoval k tolkym minutam.
Toto je podla mna uz extrem, ale 6000 mesacne urcite nie.
A operator ma mozno vacsie naklady na vela kratkych hovorov, ked BTSky musia prijimatela hovoru hladat ako na par dlhsich hovorov."
Si si istý, že "čitateľ Miro" prevolal 6000 minút vo vlastnej sieti po večeroch a víkendoch ak teda porovnávaš s tým ešte väčším extrémistom? Pravdepodobne nie ;-)
Áno, kedysi aj Orange mal neobmedzené víkendové volania vo vlastnej sieti, ktoré nijako nereguloval - až kým to nevzalo do rúk pár typických slovenských junákov, čo sa nekontrolovali (a to ani nikomu nedobíjali volaniami kredit) a prišlo k FUP na neobmedzených volaniach cez víkend (po prevolaní paušálu).
Prečo by mal poskytovateľ niekoho ako je "čitateľ Miro" dotovať ?
Prečo by si to mal vynahradzovať na niekom inom ?
Čo je to za zvrátenosť?
P.S.: pri spustení služby bola cena balíka neobmedzených volaní iná :-) "čitateľ Miro" neuviedol, koľko za tú službu platí, to , čo nájdeš v cenníku je a bolo možné kúpiť ešte výhodnejšie.
"Čitateľ Miro" zabudol na dosť dôležitých detailov týkajúcich sa jeho konania.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Manobb30.04.2013 - 00:10 Trvalý odkaz
Zilincan - bravo, triezvy názor, ktorý nie je v praxi ojedinelý. Súhlasím a tvrdím to od začiatku: jasné FUP áno, nejasné pseudočísla pomerov určite nie !
HujerR - škoda, snaha bola, ale podľa Tvojej reakcie to považujem za dodiskutované ...
P.S.: No a čo sa týka toho kvázi zneužívania neobmedzeného paušálu na dobíjanie kreditu. Opäť raz sme skončili pri prepojovacích poplatkoch, ktoré sú vyššie ako úžitok v podobe navýšenia kreditu pre klienta. Takže v konečnom dôsledku, kto na kom ryžuje ???? Toto si ale musia operátori vyriešiť medzi sebou navzájom. Ak by neboli prepojovacie poplatky, neboli by ani ponuky navyšovania kreditu za prichádzajúce volania z inej siete atď. Operátori však veľmi dobre vedia, že prepojovacie poplatky sú len zásterkou na to, aby mohli ponúkať vyššie ceny !!!, preto ich sami od seba neznížia a každý rok čakajú len na to, koľko z poplatku im nariadi znížiť TÚ SR.
Však si stačí iba trošku otvoriť oči .... (Hujer nemusí, on je aj tak dostatočne zaslepený, tzn. nepomôže mu to. Alebo sa snáď mýlim a chytí aj on rozum postupom času ? Uvidíme)
Prajem dobrú noc.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Manobb30.04.2013 - 08:27 Trvalý odkaz
Len taká malá otázočka na tento deň:
Prečo majú slovenskí operátori také strašné nutkanie poskytovať "nekonečné", či "neobmedzené" volania/internet, keď tak či tak ich obmedzujú (FUP-om, či inými formami "bŕzd") ????
Prečo nejdú radšej cestou napr. rakúskych paušálov, kde na rovinu uvedú napr.:
2000 minút .....
1000 SMS
2GB
a podobne.
To naozaj sú Slováci tak zaťažení na nekonečno a na kvázi neobmedzené služby ??
alebo
Sú Slováci naozaj takí tupí a tak radi sa nechajú klamať, aby boli šťastní ???
Nenadarmo sa vraví, že byť šťastným znamená byť dobre klamaným .....
P.S.: veľmi podobne je to so službami "ZADARMO", hoci každý je snáď už tak rozumný, že vie, že nič nie je zadarmo. Tak zase raz sa chceme nechať klamať operátormi, že nám dávajú niečo ZADARMO, aj keď to nie je pravda ???
Dosť bolo filozofie ...., i keď bolo by fajn, ak by sa každý z nás nad tým aspoň na chvíľu zamyslel ...
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
marketa30.04.2013 - 10:50 Trvalý odkaz
prepojovacie poplatky sem netahajte, lebo jedna osoba vam vysvetli, ze tie pp v ziadnom pripade podla nej nemaju vplyv na cenu :)
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
mabrik30.04.2013 - 11:02 Trvalý odkaz
hujer®, chcem sa ta opytat, nestandardne spravanie je aj ked len prijimam hovory a nikomu nevolam?
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Rastislav.j30.04.2013 - 11:20 Trvalý odkaz
„pokiaľ budú medzi nami existovať podobné indivíduá, ako je "čitateľ Miro", budú existovať aj obmedzenia inak neobmedzených programov. Vysvetlenie toho, prečo mám na Mira názor, aký mám je v predošlých riadkoch. Na doplnenie: stačí si na jednoduchej kalkulačke spočítať "zárobok" operátora, ak prevolaných 6000 minút "čitateľa Mira" smeruje prevažne, či dokonca výlučne do iných sietí." Hej toto je vyslovene o názore na zákazníka a nie obranu firmy s jej klamaním zákazníka ohľadom ponuky.
Môžeš uviesť, kde O2 v záväzných dokumentoch definuje, štandardné správanie sa zákazníka? Tvoj názor ma nezaujíma. Ja považujem za štandardné správanie sa:
- keď mi niekto volá zodvihnem/zložím, keď nevolá nedvíham
- keď potrebujem volať zavolám a ak tým môžem dobiť niekomu známemu kredit, tak na to číslo
- rozhodne nemám potrebu sledovania nejakého pomeru medzi hovormi. A už vôbec nie ak to operátor nemá ani na svojom webe.
Mám sa sťažovať na čo? Na zlú formuláciu vo VOP? Ktorú proti mne zatiaľ nepoužili. No možno som bol v čase platnosti balíka štandardný zákazník s 0 prijatými minútami.
„"Čitateľ Miro" uviedol pramálo detailov aj, alebo prevažne o svojom správaní." Ale ty si ho už dokázal odsúdiť.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Rastislav.j30.04.2013 - 11:24 Trvalý odkaz
Manobb
stačilo by keby FUP bol definovaný ako rozdiel prijatých a volaných hovorov pre volania v dvoch a viac sietiach
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
huje®30.04.2013 - 11:27 Trvalý odkaz
mabrik necháp zle to, čo čítaš. ako vidím, musím to upresniť, aby nevznikali pochybnosti: ja tu celý čas píšem o správaní sa "čitateľa Mira" (prípadne jemu podobných s prevádzkou ako uvádza sklamaný "čitateľ Miro") a o jeho 6000 odchádzajúcich minútach a žiadnej prijatej minúte - toto ja považujem za neštandardné správanie. Asi som to mal takto a nijako inak v každom príspevku uvádzať, aby to pochopili aj niektorí stredoslováci.
ak to vezmeme spravodlivo, pri príjme hovorov z iných sietí je pre teba bezplatná prevádzka operátorovi zaplatená vo forme prepojovacieho poplatku, ktorý dostane pri hovoroch z inej siete. stále sa tu musíme točiť okolo vlastnej a cudzej siete. a to aj v prípade, keď si niektorí stredoslováci budú tvrdiť, že prepojovacie poplatky nemajú na ceny vplyv.
ale inak áno, je podľa mňa čudné alebo ak chceš neštandardné, ak človek má len a výlučne jednosmernú prevádzku. aj keď sa môžu nájsť aj také prípady, kedy mi to až také čudné alebo ak chceš neštandardné nepríde (napr. starší ľudia...).
marketa - už sa vysvetliť pokúšala ;-)
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
huje®30.04.2013 - 11:41 Trvalý odkaz
nemohol som ho odsúdiť, lebo nie som sudca.
odsúdil som s dovolením jeho správanie a uviedol som, že ho považujem za extrém alebo ak chceš neštandardné a ako k extrému je podľa mňa k nemu treba aj pristupovať. nebudem tu opätovne zdôvodňovať prečo mám takýto názor - urobil som tak v predošlých príspevkoch - nech sa páči, pozri si ich.
vyhýbaš sa odpovedi na dávnejšie položenú otázku, či si nebol osobou, ktorá inde priamo navádzala na dobíjanie kreditu z nekonečných programov? samozrejme áno. jednak si to bol ty a áno vyhýbaš sa odpovedi.
z ľudí podobných tebe sa mi naozaj dvíha žalúdok. kvôli takým "vychcálkom", ako si ty je potrebné mať hranice, mantinely aj u pre normálnych ľudí "neobmedzených programov".
nikto od teba nechce sledovanie pomeru. opäť sa vráť k tomu, čo považujem za neštandardné správanie. možno sa to do tvojej mysle nakoniec dostane o čo tu ide.
keďže Ťa ale môj názor na neštandardné správanie nezaujíma, spýtaj sa operátora (môžeš aj všetkých, lebo napríklad Telekom tvrdí niečo iné a vo VOP má uvedené opäť niečo iné), čo a prečo považuje za neštandardné správanie. Rovnako tak mohol urobiť aj "čitateľ Miro", prečo bolo jeho správanie vyhodnotené ako neštandardné a bol naň upozornený sms správou.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Manobb30.04.2013 - 12:32 Trvalý odkaz
Hujer, štandardy pri paušáloch jednoducho neexistujú, preto nemožno hovoriť ani o neštandardnom správaní sa klientov.
Klient po podpise zmluvy má právo nielen hypoteticky, ale i prakticky využívať služby na 100%, tzn. prevolať 43200 minút a neprijať ani 1 minútu ...
Proste je to jedna z mnohých kombinácií, ktorá môže nastať a je úplne normálna a legálna (to podotýkam ako najpodstatnejšiu vec) !!!
Operátor s ňou proste musí rátať, lebo môže nastať.
No a k tomu dobíjaniu kreditu s využitím neobmedzeného paušálu. Ak to aj zákazník robí, operátor legálne nemôže zistiť, či sa jedná o zneužívanie služby, keďže "nepočuje" obsah toho hovoru. Ani ho počuť nemôže, keďže nemá príkaz sudcu na odpočúvanie ...
A navyše - kde je zákazníkovi prikázané, čo musí počas hovoru rozprávať ??? Alebo inak, kde je zákazníkovi zakázané, že nemôže počas hovoru kratšiu či dlhšiu chvíľu mlčať ???
Preto si dokonca myslím, že také konanie nazvať zneužívaním služby môžu len zúfalci (operátorov radím medzi nich), poistkou proti preťaženiu siete je samozrejme prerušenie hovoru po 30,60 minútach, čo považujem za správne v prípade, ak je konkrétny SLOT zaneprázdnený a sú požiadavky od iných klientov o jeho využitie. Ak je voľná kapacita, ani prerušenie hovoru nie je na mieste !!!
No a z čoho sa Tebe dvíha žalúdok, je úplne irelevantné, treba sa držať faktov. A tie žiaľ hovoria o tom, že modráci využívajú akýsi tajomný systém určovania dobrého a zlého pomeru ... A to nie je dobré !
Poslednýkrát: jasný FUP v cene + spoplatnenie nad rámec FUP-u - ÁNO, nejasné koeficienty - URČITE NIE !
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
mabrik30.04.2013 - 12:49 Trvalý odkaz
hujer®, len preto som reagoval, leba ja som opacny extrem ako Miro. Tuto kartu, ktoru mam na prijem, mam z "historickych" dovodov, byvala Prima, teraz pausal za 0€. Nevolam z nej, mam ju naozaj len na prijem a na nudzove volania, keby som nebol v pokryti svojho hlavneho operatora.
PS: Pochopil som, ze ty povazujes za nestandardne spravanie Mirov pripad, aj ked nie som stredoslovak, i ked moji rodicia su, resp boli. Nemyl si ma s Manobb-om.
PS2: Napr O2 ma teraz neobmedzene volania do vsetkych sieti SR a EU za 30€. Bolo by nestandardne, keby som volal len napr. do Irska a prijimal hovory len zo Slovenska?
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
huje®30.04.2013 - 12:55 Trvalý odkaz
manobb ako by sa podnikateľovi tvojho formátu páčilo, keby niekto spôsobom, ktorý opisuješ ako normálny zneužíval službu (prevolal by 43200 minút do iných sietí), ktorú mu ty v dobrej viere poskytuješ za pevne stanovenú sumu 30 € (v individuálnych prípadoch aj menej) a ty by si v jeho prípade len strácal? Jednoducho nikto normálny neuverí, žeby si sa nesnažil na to zákazníka upozorniť a nekonal. Podotýkam - prečítaj si ešte raz článok - "čitateľ Miro" bol na svoje neštandardné správanie upozornený sms správou.
Existuje nejaké štandardné správanie, ktoré je možné stanoviť na základe doterajšieho správania sa zákazníkov. Dosť sa divím, že človek, ktorý všetko vie a všade bol sa teraz tvári, že štandardné správanie neexistuje.
Uvedom si konečne, že tu nemáme ten komunizmus o ktorom si úplne mimo mísu táral v jednom zo svojich skorších príspevkov. To si sa podľa štandardov nejakého komunizmu (o ktorom si si myslel, že tu niekedy bol) správal v doterajšom živote ?
Zvyšok už bol toľko krát omieľaný, že je zbytočné sa k nemu vracať. Bežného zákazníka, ktorý sa nesnaží zneužiť službu (x-krát opísaným sôsobom vzorového "čitateľa Mira") nič neohrozuje.
Prepáč, ale považovať za štandardné správanie sa zákazníka to, ak z nekonečného paušálu máš len odchádzajúcu prevádzku (a aj len do iných sietí) v rozsahu ako uviedol vzorový "čitateľ Miro" (dokonca aj na dobíjanie kreditu na inej napríklad aj jeho karte v inej sieti) je hodné indivídua tvojho formátu.
Ľutujem, že som sa nechal vtiahnuť do akejkoľvek debaty s tebou - nemalo to nikdy zmysel doteraz, nemá to význam teraz a nebude to s najväčšou pravdepodobnosťou mať zmysel ani nikdy v budúcnosti.
========================================================================
mabrik niektorými stredoslovákmi som nemyslel teba, verím, že dotyčná osôbka sa v texte našla - pripúšťam, že formulácia mohla navodzovať dojem, že ťa do tej kategórie tiež radím - nie, nie je tomu tak. ak si to tak pochopil, ospravedlňujem sa. podľa mňa nejde o to, či to bude odchádzajúci hovor do Írska, alebo na Slovensku (a prichádzajúci zo Slovenska, nie z Írska), ide o to, aby si nevyužíval službu takým spôsobom ako dotyčný vzorový "čitateľ Miro". Stále si myslím, že išlo predovšetkým o volania do iných sietí (a žiadne prijaté hovory), kde pri takejto prevádzke je na ňom poskytovateľ výrazne stratový a preto ho na neštandardné správanie upozornil.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Manobb30.04.2013 - 13:11 Trvalý odkaz
Hujer, hujer, nazaprieš sa. Tak si spomeň napr. na článok oranžových, kde machrovali, akých zákazníkov tam majú pri využívaní tzv. nekonečných minút. Ak sa nemýlim, tak jedna pani tam mala vyše 3 tisíc minút do vlastnej siete. Je to z jej strany neštandardné ??
Aký je prosím ťa z pohľadu klienta rozdiel v tom, či volá vo vlastnej alebo do inej siete, ak to má "už v cene" ??? ŽIADNY !!!
Ja vôbec neriešim, kam (rozumej do ktorej siete v SR) volám, pretože som si vybral pre seba vhodný paušál. Ak by som mal potrebu volať tisícky minút, tak by som si kúpil neobmedzený paušál a môjho operátora by bolo houby do toho koľko a kam volám. Keď chce, nech dá FUP. Jeho pomery by ma nezaujímali, resp. keďže je dnes možnosť voľby, tak by som uprednostnil program s FUP, tzn. modráci by pri súčasnom ponímaní férovosti a spravodlivosti a (ne)štandardizácie mali proste smolu.
Miro hoci tvorí možno z pohľadu štatistiky minoritu klientov z hľadiska spôsobu využívania služieb (množstvo, pomer a pod.), ale nemožno o ňom vôbec vysloviť záver, že by sa správal neštandardne ! Je len proste iný ...
P.S.: Ak by som ja ponúkal paušály, tak celkom určite by to neboli neobmedzené paušály, ale by som išiel po vzore Rakúska, t.j. ponúkal by som paušály s násobkami tisíciek minút.
1000, 2000, 3000 atď., tzn. nepotreboval by som žiadny FUP, pretože by som vopred férovo a najmä pravdivo jasne a zreteľne zákazníkovi napísal, čo má za svoju zaplatenú sumu.
V duchu hesla Nič nie je ZADARMO preto tvrdím, že obhajuješ operátora na úkor jeho klienta Mira neoprávnene !!! Ak sa modráci necítia na poskytovanie neobmedzneého paušálu za 30, nech ho ponúkajú za 70 ako predtým a potom uvidia, že nie Miro je na vine, ale iba a len ich blbý prístup k cenotvorbe a k tvorbe podmienok využívania služieb.
A nehnevaj sa na mňa, ale nejaká upozorňujúca SMS-ka bez reálneho základu na tom nič nemení. Naozaj nič.
A kľudne sa nenechaj nútiť a vťahovať do tejto debaty. Kľudne nemusíš ani reagovať, i keď viem, že budeš, lebo vnútorne cítiš, že musíš .... :-)
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Manobb30.04.2013 - 13:19 Trvalý odkaz
A teraz to podstatné:
Mám oranžový paušál, ktorý využívam iba na volania do ČR, tzn. nemám na ňom žiadne prichádzajúce hovory.
1.) Hujer, zneužívam túto službu ???? (všetky minúty sú spoplatnené podľa cenníka)
2.) Ak by som si dnes kúpil ďalší paušál = neobmedzený paušál (ak mám peniaze chuť minúť mesačne 30 Eur, tak prečo nie ?), z ktorého by som iba volal a neprijímal volania, už by som zneužíval túto službu len preto, že pomer by bol 100:1 ????
Prosím Ťa, aký je v tom rozdiel ??? Však v oboch prípadoch som si zaplatil za to, čo mi operátor dal do cenníka !!!
Cenotvorba nie je problém zákazníkov, ale poskytovateľov služby.
Preto tvrdím, že Tvoj pohľad Hujer je scestný a je len chabou obhajobou konania operátora, ktoré je neobhájiteľné ... Už z princípu !
Nech operátor neposkytuje služby, na ktoré sa necíti alebo nemá guráž.
Nejasné podmienky vo VOP vytvárajú nerovnovážnosť v zmluvnom vzťahu a to je neprípustné !
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
huje®30.04.2013 - 13:27 Trvalý odkaz
Ak je iný, nie je neštandardný ? Ak tvorí minoritu, nie je neštandardný?
Čo ťa do pekla v tej škole vlastne okrem úplne zlej definície komunizmu naučili?
Nikto nikdy neriešil neobmedzené volania vo vlastnej sieti (až na prípady v OR kedy tie minúty boli zadarmo a tak to aj v prípade typických extrémnych Slovákov dopadlo) ani v prípade tebou tak nenávidených modrákov - vymyká sa ti to dlhodobo spod kontroly.
Nikto by ani "čitateľa Mira" podľa môjho názoru neriešil za volania v objeme o ktorom píše, ak by išlo o volania vo vlastnej sieti. Upozornenie podľa môjho názoru prišlo práve a len preto, lebo... pozri do skorších mojich príspevkov.
Upozorňujem ťa na podobnú podmienku zakotvenú aj vo VOP Telekomu. Tam, zrejme majú klientov, ktorí sú normálni, tvoria majoritu v spoločnosti a nie sú iní.
Ja sa na teba nehnevám. Ty za to aký si asi naozaj nemôžeš.
Ty by si neponúkal neobmedzené paušály? Prečo sa ich potom dožaduješ po vzore Poľska, Francúzska a iného vyspelého sveta. Zabudol som, ty za to aký si asi naozaj nemôžeš.
Prečo by mali trpieť za minoritu (napr. špekulantov) normálni zákazníci ? Budem sa opakovať, áno, je normálne, že na SIM karte je obojstranná prevádzka.
Nebuď smiešny a neporovnávaj volania , ktoré máš spoplatnené minútovou sadzbou s flatovými volaniami za pevne stanovený mesačný paušálny poplatok.
Vzhľadom k tomu, že ja hovorím a aj píšem mŕtvym jazykom vyhynutého kmeňa a ty nemáš k tomuto jazyku ani ten translator, ktorý tak rád používaš, nemá to naozaj ďalej zmysel.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
mabrik30.04.2013 - 14:31 Trvalý odkaz
hujer®, vratim sa k svojmu prikladu. Mam O2 za 30€ a volam iba do Irska 1000 minut za mesiac. Sestra, na Slovensku, ma neobmedzene v O2 za 10 € a vola mne 1000 minut za mesiac. Je to nestandardne? Operator je na tom vyrazne stratovy?
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
huje®30.04.2013 - 14:46 Trvalý odkaz
Povedal by som, že ak chceš dostať odpoveď, ktorú nemôže spochybniť ani ten stredoslovák, musíš sa na to spýtať priamo poskytovateľa.
Nepoznám presný mechanizmus prepojovacích poplatkov (poplatkov za ukočenie volaní) v prípade medzinárodných hovorov - nedokážem sa ti vyjadriť k tomu, koľko operátor, od ktorého volania do zahraničia odchádzajú, za takúto prevádzku zaplatí a či teda je, alebo nie je výrazne stratový.
Ak tento stav, o ktorom píšeš, už existuje (nie je to len hypotéza) a nikto ťa neupozornil na neštandardné správanie, tak ním nie je ;-)
Prevolal si aj v minulosti, keď neboli flatové programy do zahraničia, podobný počet minút? Volania do Írska tu boli aj predtým zahrnuté v balíkoch minút. Alebo sa tvoje potreby zrazu zmenili, lebo flat? A narástli napríklad na dvojnásobok?
P.S.: toto ma naozaj zaujíma: prečo na takúto prevádzku nevužívaš VOIP ? Nebolo by to lacnejšie ?
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
mabrik30.04.2013 - 14:55 Trvalý odkaz
hujer®, nie, toto je len hypoteticky priklad. Na moje komunikacne potreby vacsinou staci 50 minut mesacne.
Sam si neviem predstavit prevolat 6000 minut, iba ak by som telefon prenajimal za peniaze, aby som dostal tych 30€ naspat :-)))
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Manobb30.04.2013 - 15:25 Trvalý odkaz
"Nebuď smiešny a neporovnávaj volania , ktoré máš spoplatnené minútovou sadzbou s flatovými volaniami za pevne stanovený mesačný paušálny poplatok."
Zdá sa, že si vystihol zámer, i keď pointu si ešte stále asi nepochopil.
Príklady:
100 minút do ALL SR sietí pri xEur/min.=100.x Eur
Paušál 100 min. za Y eur = Y Eur
Neobmedzený (mesačný) paušál za 30 Eur = 30 Eur za teoretických 43200 minút
Chápeš alebo si naozaj iba pozostatok vyhynutého kmeňa ?
Ak nie je presné FUP, tak je to 43200 minút pri 30-dňovom mesiaci a nijako inak !
Ak operátor dá do VOP fiktívny vopred presným číslom neurčený pomer IN/OUT, tak nie je vopred možné určiť ani jednotkovú cenu 1 minúty, pretože nie je zrejmá hranica.
No ale možno práve modráci chcú získať unikát v tom smere, že predávajú ako na trhu, t.j. bez váh, meradiel a časomiery .... (=amaterizmus)
Hujer, ja som nepochyboval, že nedokážeš rozoznať volania vo vlastnej a do cudzej, ale som sa naivne domnieval, že pochopíš, že ak zákazník volá hoci aj nad 3000 minút, ešte nemusí byť príživník, neštandard a podobne.
Proste len využíva to, čo mu operátor sľúbil, dovoľuje, lebo si za to v konečnom dôsledku v rámci paušálu aj ZAPLATIL (vopred alebo ex-post vo faktúre).
Takže vždy sa jedná o zákazníkom ZAPLATENÝ TRAFIK !!!
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
huje®30.04.2013 - 16:06 Trvalý odkaz
Ešte jeden nad plán, ale to fakt výnimočne, lebo sa na tie tvoje bláboly nemôžem pozerať.
Vo VOP Telekomu sa dočítame o možnom obmedzení využívania Služieb pri zistenom zneužívaní, ktoré je "výrazne a neprimerane nad rámec obvyklej priemernej miery využívania danej Služby ostatnými účastníkmi (najmä neúmerné využívanie tzv. nekonečných alebo neobmedzených paušálov)."
Niečo tak natvrdlé, ako si ty som vo svojom živote naozaj nestretol.
Za zneužitie sa považuje najmä, nie však výlučne:
- "využívanie Služby so stanoveným maximálnym cenovým stropom alebo poskytovanej v neohraničenom rozsahu za pevný mesačný poplatok v neprimeranom rozsahu neobvyklom oproti štandardnému správaniu užívateľa, predovšetkým neúmerné využívanie tzv. nekonečných, resp. neobmedzených volaní za účelom získania finančného prospechu (napr. získavanie Kreditu) volajúceho alebo volaného priamo závislého od dĺžky takéhoto volania, za štandardné správanie sa pre účely týchto Všeobecných podmienok považuje priemerná miera využívania toho istého plnenia ostatnými Účastníkmi so zachovaním primeraného pomeru medzi odchádzajúcou a prichádzajúcou telekomunikačnou prevádzkou na danej SIM karte."
Žiadny odchádzajúci trafik v trvaní 43200 minút si nikto nezaplatil. Nechaj si to vyložiť niekomu u vás na stanici, predpokladám, že tam máte aj niekoho, kto okrem čítania na rozdiel od teba ten text aj pochopí.
Dovi a dopo milý Ma.... Alebo radšej zbohom.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Manobb30.04.2013 - 16:51 Trvalý odkaz
Hmm, takže neprijateľná podmienka v ružovom, a ?
"za štandardné správanie sa pre účely týchto Všeobecných podmienok považuje priemerná miera využívania toho istého plnenia ostatnými Účastníkmi"
Už len zistiť, aký je ten priemer ("priemerná miera"). Veštica Teodora to zaiste vie už dnes. Inak napísané, ak by oddnes všetci začali tento paušál využívať na 100% = 43200 minút mesačne, tak priemerná miera by bola 43200, t.j. predplatili by si 43200 minút ???
Alebo máš iné vysvetlenie ?
Naši operátori môžu Bohu ďakovať, že nie sme v Amerike, lebo by boli zahádzaní žalobami a zákazníci by svoje paušály platili asi najmä z vyhratých súdnych sporov a finančných náhrad.
Férovosť je jasne a striktne dané FUP a nie hausnumera pre zákazníka vopred neznáme (ružové, či modré .... na farbe naozaj nezáleží).
Ja byť Mirom, tak operátorovi ukážem prostredník a vypoviem zmluvu. To dnes platí na všetkých troch operátorov asi najlepšie a je to bez nervov.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Vincent30.04.2013 - 18:02 Trvalý odkaz
Na O2 nedám dopustiť, v porovnaní s pomarančom sa mi aj táto ponuka javí stále prijateľnejšia. Inak, do pozornosti - iniciatíva za zrušenie poplatku za prenos čísla http://goo.gl/oDqDm
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Peter Pavlinsky30.04.2013 - 18:41 Trvalý odkaz
STOJIM za O2 v plnom rozsahu, bezny clovek nema problem, takeho razu, clovek aby kazdemu rusil hovory a volal naspat, podla mna nie je normalne pretelefonovat tolko minut, aby za tym nieco nebolo zo strany zakaznika, (biznis - predavanie kobercov, hrncov...)
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte Prihlásiť alebo Registrovať
Source: https://fony.dnes24.sk/forum/o2-neobmedzene-volania-s-obmedzenim
0 Response to "Ako Zistit Vysku Kreditu Na Easy Karte Zo Zahranicia"
Post a Comment